Hvordan du flytter din Apple Mail indstillinger og emails til en ny mac.

At flytte email indtillinger fra en Mac til en anden Mac kræver til tider lidt benarbejde. Du kan som første skridt prøve at bruge Apple’s indbyggede program Overførselsassistent.app som du finder i Programmer -> Hjælpeprogrammer. Den vil guide dig på vej…

Siden Mail (Mail.app eller Apple Mail) ikke har en indbygget export funktion, bliver du nødt til at lokalisere two forskellige filer som du manuelt skal kopiere, fra den gamle mac, til den nye Mac. Her er min danske guide til problemet.

PS. Sørg for at have Mail.app programmet lukket på både den gamle og den nye mac imens du gennemgår denne guide

1. Tænd din gamle Mac hvor du vil kopiere Mail indstillingerne fra.
Klik på Finder ikonet i din “dock” for at åbne et nyt Finder Vindue.

2. Indsæt en extern harddisk/USB/Brændbar skive, som vi skal bruge til at kopiere mail indstillinger osv. til den nye mac.

3. Naviger til mappen “( dit brugernavn ) > Bibliotek” og kopier hele mappen “Mail” til din extern harddisk/USB drev eller brænd den ned på en CD-ROM eller DVD-R/RW.
4. Naviger til “(dit brugernavn) > Bibliotek > Preferences” og kopier filen com.apple.mail.plist til din extern harddisk/USB drev/Brændbar skive.
5. ADVARSEL: følgende trin vil slette alle eksisterende mailindstillinger på din nye Mac.
Tænd din nye mac og kopier mappen “Mail” fra din extern harddisk/USB drev/Brændbar skive til mappen på din mac “(dit brugernavn) > Bibliotek“.

6. Kopier filen com.apple.mail.plist fra extern harddisk/USB drev/Brændbar skive til følgende mappe på din nye mac “(dit brugernavn) > Bibliotek > Preferences“.

7. Start din Mail.app program op på din nye Mac og den burde ligne præcis det samme som din gamle Mac’s mail…

Det var det… håber du nød denne gratis guide! Lad mig høre fra dig om hvordan det gik!

 

Comments

comments

Udgivet af

Mark Barner

Graphic og Web Designer. Mac & PC ekspert

6 tanker om “Hvordan du flytter din Apple Mail indstillinger og emails til en ny mac.”

  1. >if you can’t send mails it’s because of your smtp mail settings… go through your account settings and make sure you have “activated” the account

  2. >Jeg har lige fulgt din manual – alt gik efter bogen… Tak for et godt indlæg med en enkel og overskuelig forklaring.

Smid en kommentar her eller del din erfaring :-)

Discover more from Barner.dk

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading